Aquest espai està adreçat als meus alumnes d'enguany, curso 2010-2011. Aquí es podran consultar els continguts treballats a l'aula per a les tres matèries de l'àrea de ciències que jo mateixa imparteixo, MATEMÀTIQUES, BIOLOGIA I QUÍMICA, en el curs de preparació de les proves d'accés als cicles formatius de grau superior.







lunes, 15 de noviembre de 2010

BIO: Ecosistema en el temps. 15/11/10

(Explicació del que s'ha preparat en el treball a casa, seguint l'esquema assenyalat en els deures del dia anterior).
  • Successió ecològica
    • definició
    • primària 
    • secundària
    • Què passa després d'un incendi i/o tala d'arbres?. Pot estar relacionat amb possibles inundacions posteriors?
  • Impactes: conseqüències o efectes provocats per qualsevol acció que modifiqui les condicions d'un ecosistema, part d'ell o dels organismes que hi habiten.
    • L'ésser humà, amb les seves accions, té importants impactes dins dels ecosistemes. Això és com a consequència del desenvolupament tecnològic i el canvia en les nostres formes de vida. Reflexions sobre la variació de la despesa d'energia exosomàtica ("fora del cos") que s'ha donat en les últimes dècades. Diferència dels requeriments energètics que es "necessiten", i d'altres recursos com per exemple l'aigua, en una societat segons el seu grau desenvolupament econòmic.
DEURES:
  •   Explica per escrit els següents impactes: afebliment de la capa d'ozó, augment de l'efecte hivernacle, pluja àcida i eutrofització de les aigües, assenyalant clarament quines són les causes i quines són les seves conseqüències dins l'ecosistema.

QUI: Formulació inorgànica. 15/11/10

  • Correcció dels exercicis de formulació inorgànica. Anomenar i formular.
DEURES:
  • Exercicis de les fotocòpies: 22, 23 i 25.